I’m … and I run to work

Dutch:
ben meakinRun commuters, je hebt ze in alle soorten en maten. In deze rubriek laten we je kennismaken met enkele renners door middel van vijf vragen. Alle renners komen uit Londen en omstreken en zijn dol op rennen, maar dat is dan ook het enige dat ze allemaal met elkaar gemeen hebben. Vandaag stellen we je voor aan Ben, die dit jaar heeft gewijd aan het rennen van één marathon per maand. Op zijn blog kun je volgen hoe dat er aan toe gaat.

Naam: Ben Meakin
Leeftijd: 26
Baan: online marketing

1. Waarom en wanneer ben je begonnen met run commuting?
“Ik begon 4.5 jaar geleden met af en toe naar mijn werk rennen. De afgelopen jaren ben ik regelmatig verhuisd, maar ik ben altijd binnen zeven mijl van mijn kantoor blijven wonen. Een perfecte afstand om te rennen in de morgen! Ik begon met run commuting om fitter te worden, maar nu kan ik gewoon niet meer zonder. Ik ben sneller op mijn werk als ik ren dan als ik met het openbaar vervoer ga en daarnaast ben ik de rest van de dag veel productiever als ik ‘s morgens gerend heb. Rennen maakt me lekker wakker in de morgen.”

2. Hoe vaak ren je gemiddeld per week? En hoe ver?
Ik probeer vier tot vijf keer per week naar mijn werk te rennen. Als ik niet ren neem ik de fiets, dus ik ben wel altijd sportief bezig. In een goede week ren ik zo’n veertig mijl.”

3. Wat is je favoriete plek om te hardlopen?
Hampstead Heath is mijn favoriete plek om te rennen dicht bij huis. Er zijn niet zoveel plekken in Londen waar je je af kunt zonder van auto’s, drommen mensen en gebouwen, maar in Hampstead Heath is het heerlijk rustig. Je kunt lekker door de bossen en door weidse velden rennen. Ik vind het fijn om mezelf daar een beetje te verliezen. Ik heb geluk dat ik maar een stukje om hoef te rennen als ik door Hampstead Heath naar mijn werk wil rennen. Ik ren er dus een paar keer per week.

Buiten Londen vind ik eigenlijk elke schilderachtige off-road plek mooi. Ik heb langs de kust van South Devon en langs de kust van Cornish dichtbij Lands End gerend en beide plekken waren fantastisch. Ik zou het fantastisch vinden om nog eens terug te gaan en de kustlijn verder rennend te verkennen.”

south+devon+coast

De kust van South Devon.

4. Welk liedje zorgt ervoor dat je heel snel gaat rennen?
“Als het heavy rock of drum ‘n bass is vind ik alles prima. Op het moment zijn ‘This is called my home’ van We Are The Ocean en ‘Get Hyper’ van Droideka mijn favoriete liedjes.

5. Wat is de beste tip die je mensen kunt geven die naar hun werk willen rennen?
“Voorbereiding is heel belangrijk. Ik ga op maandag meestal met de trein naar mijn werk in plaats van te rennen. Dan kan ik namelijk schone kleding voor de hele week meenemen. Dat scheelt me het gesleep met kleren iedere dag. Ik neem natuurlijk wel een rugzak mee als ik ren, maar op deze manier is het allemaal een stuk lichter. Ik kan iedereen die eraan denkt om te gaan rennen aanraden om zich aan te melden bij the Run Commute. Daar vind je namelijk motivatie en de beste tips. Je zult er geen spijt van hebben. Je zult je juist de hele dag fantastisch voelen!”

English:
There are all kinds of run commuters in the UK. In this feature, we will introduce a few runners by asking them five questions. All runners are from London and surrounding areas and love running. That is the only thing they all have in common. Today, we introduce to you Ben, a runner who dedicated this year to running a marathon each month. You can follow how that is going on his blog.

Name: Ben Meakin
Age: 26
Job: Online Marketing

1. Why and when did you start run commuting?
“I started running to work on and off when I moved to London about 4 and a half years ago. Since then I’ve moved around a fair bit but I have always lived within about 7 miles to my office. A perfect distance to tackle before work in the morning! I started run commuting to get fit, but it means a whole lot more to me now.  From my current flat it’s actually much quicker to run than it is to get on public transport. I also find that I’m so much more productive during the day if I’ve run in the morning. I feel so much more awake all day long.”

2. How many times do you run in an average week? And how many miles?
“I try to run four or five times a week, and if I’m not running to work I’m cycling. In a good week I might run fourty miles.”

3. What is your favourite place to run, and why?
Hampstead Heath is my favourite place to run near home. There aren’t too many places in London where you can feel quite removed from cars, people and buildings, but Hampstead Heath manages to do that. You can get yourself a bit lost in the woods and across the fields. Fortunately it’s only a slight detour on my route to work so I manage to do this a few times a week.

As for favourite places to run outside of Londen, just anywhere picturesque and off road is fine with me. I’ve run along the South Devon coast and along the Cornish coast near Lands End. Both places were absolutely stunning. I’d love to go back and explore the coast line further.”

4.Which song makes you run really fast?
” I like anything quite heavy rock or drum and bass. At the moment “We Are The Ocean – This is Called My Home”, and  “Droideka – Get Hyper” are two of my favourite songs.”

5.What’s the best tip you can give to people who want to start running to work?
“Preparation is key. I often don’t run to work on a Monday, but instead carry clothes for the week in on the train. It saves me having to carry clothes while running each day. I usually still carry a backpack, but it’s significantly lighter without the clothes. I’d really encourage anyone thinking of joining the run commute club to just do it. You won’t regret it, and you’ll feel great all day!”

Leave a comment